04 72 130 174 hello@interdraft.be

Steeds vaker kopen mensen producten via het internet.

Het belang van een online webshop

EN EEN PROFESSIONELE PRESENTATIE VAN JE PRODUCTEN

Wilt u meer bezoekers naar uw bedrijf leiden via een webshop?

Bij het starten van een webshop komt veel meer kijken dan je vooraf misschien denkt. Laten we eens bij het begin beginnen. Hoe ziet je webshop eruit? Het is dan van het grootste belang dat je online presentatie zo professioneel, uitdagend en overtuigend is dat je direct (potentiële) klanten aan je weet te binden. Wanneer je begint met een online webshop te maken, is je online presentatie dus een belangrijke factor en iets om van te voren goed over na te denken.

Een online webshop laten maken

Webshop

Je webshop laten bouwen door InterDraft Webdesign

Lees verder

Een webshop starten heeft nogal wat voeten in de aarde. Toch is het opstarten van je eigen virtuele winkel makkelijker dan ooit tevoren. Het is hoe dan ook belangrijk om de juiste keuzes te maken.

  • Welke technologie gebruik je het best?
  • Welke marketing middelen zijn er?
  • Hoe kies je de beste naam & hosting?
  • Welk hostingpakket is voor mij geschikt?
  • Hoe zit het met de veiligheid?
  • Waar moet ik rekening mee houden?

Waarom een SSL-certificaat kopen?

Beveilig je website met HTTPS en schep vertrouwen bij je bezoekers

Lees meer

Beveiliging via encryptie

  • HTTPS en slotje in de adresbalk = schept vertrouwen
  • Meer vertrouwen bij je bezoekers = meer verkoop, leads…
  • Helpt je beter te scoren in Google = meer bezoekers

Met SSL encrypteer je alle communicatie tussen je website en de bezoeker. Je gebruikt niet het klassieke HTTP-protocol, maar HTTPS met de S van security!

Resultaat: Hackers hebben geen kans om gevoelige data zoals login- of betaalgegevens te onderscheppen. Daarom verplicht de GDPR-wetgeving HTTPS om persoonlijke gegevens te verzenden!

Vertrouwen scheppen bij bezoekers

Tegenwoordig markeren browsers websites zonder SSL-certificaat als “onveilig”. Dat ondermijnt het vertrouwen van bezoekers in je website.
Een SSL-certificaat herstelt dit vertrouwen door extra info toe te voegen aan de adresbalk. Zo krijg je een slotje, bedrijfsinfo en in sommige browsers een groene balk.

Resultaat: Bezoekers vertrouwen je website en gaan meer bestellen, offertes aanvragen, formulieren invullen…

Marketing

Een webshop starten heeft nogal wat voeten in de aarde. Toch is het opstarten van je eigen virtuele winkel een hele klus. Het is hoe dan ook belangrijk om de juiste keuzes te maken.

Lees verder

Marketing is niet hetzelfde als verkoop(sales). Je zou kunnen zeggen dat marketing zich verhoudt tot sales als het hele voetbalelftal tot de spits. En soms is de spits niet eens nodig om te scoren…
Marketing is veel breder dan alleen reclame. Reclame is maar een van de factoren die bijdraagt tot het succes van een product. Om maar weer een beeldspraak te gebruiken: reclame is het hijsen van de vlag. Maar hangt die vlag op een modderschuit of op een mooi slagschip? Dat hangt van de marketing af.

Op het marktplein inventariseert de koper het aanbod. Zodoende is het niet alleen de aanbieder/marktkoopman die aan marketing doet. Ook de afnemer doet dat. Neem de consument die op de virtuele huizenmarkt Funda het huizenaanbod doorzoekt en daarbij op een slimme manier kan zoeken op woonplaats, prijs, oppervlakte, enzovoort. Deze koper doet in principe hetzelfde als de aanbieder die zijn kopersmarkt segmenteert (indeelt) op bijvoorbeeld inkomen en koopgedrag van zijn potentiële klanten. Op de marktplaats komen koper en verkoper elkaar tegen: het vraagt tweerichtingsverkeer om tot een transactie te komen.

Hosting, onderdak voor je webshop

Wat is hosting voor je webshop? Hieronder lees je meer en krijg je een beter beeld.

Lees verder

Managed hosting voor high performance websites
High performance en druk bezochte websites werken op een gewone mainstream hosting niet op volle kracht. Wij helpen je door een hosting-omgeving op maat te bouwen die alle verkeer moeiteloos aankan, met load balancers en geavanceerde orchestration set-up

  • Hosting op maat gebouwd voor optimale performantie
  • Met geavanceerde orchestratie en load balancing
  • Onze DevOps samenwerking waarborgt een nog betere performantie van je website
  • 24/7 deskundige support en monitoring
  • Continue monitoring en proactieve acties
  • ISO gecertificeerde provider
     
     
  • Performante bescherming
  • Wij houden hackers, spammers en malware buiten
    Wij beschermen je communicatie met encryptie
    Veiligheid gewaarborgd dankzij onze ISO 9001 en 27001 certificaten
  • High performance
  • Bestand tegen elke piek in verkeer en belasting
  • Load-balancing en orchestratie vooraf
  • Hosting in datacenters in de Benelux met de snelste internetverbindingen

Wat komt er nog meer bij kijken?

Conversion: 3 tips om je webshop te verbeteren; Hier lees je er alles over

Lees meer

Hoe haal je het maximale uit je website? Hoe overtuig je jouw bezoekers om voor jou te kiezen, om een offerte aan te vragen, een bestelling te plaatsen of zich in te schrijven op je nieuwsbrief?

Spreek het oerbrein aan

  • Mensen zijn slim. Ze denken na over wat ze doen, voor ze het doen. Dat is althans waar we standaard van uitgaan. De waarheid is helemaal anders. Volgens Roger Dooley is slechts 5% van ons gedrag bewust. De rest van ons brein werkt instinctief, emotioneel en vooral heel onbewust.

    Bovendien is de capaciteit van ons bewuste brein redelijk klein. Toon het onderstaande filmpje maar eens aan je collega en vraag hem het aantal passen van de witte personen te tellen. Wedden dat hij de gorilla niet opmerkt?

    Daar komt dan nog eens bij dat de omgeving van je bezoekers constant aandacht vraagt van dit bewuste systeem. Denk aan push notificaties, inkomende e-mails, mensen in de omgeving…

  • Responsive design is killing conversions:Dat is althans de straffe quote van Talia Wolf. Niet dat ze tegen een goed werkend mobiel design is, wel tegen het louter schalen van de desktopversie naar een klein scherm. De aanpassing moet veel verder gaan. Er moet rekening gehouden worden met de specifieke toptaken van je mobiele bezoeker, met de specifieke gevoeligheden op een smartphone of tablet. Dat vraagt een aparte aanpak.

    Zo heb je bezoekers die weigeren om een bestelling te betalen via hun smartphone. Dwing ze dan niet om te betalen maar biedt een alternatief aan. Laat hen bijvoorbeeld een telefoonnummer ingeven zodat je ze kan opbellen en verder helpen. Op deze manier recupereer je mogelijk toch nog een deel van deze bestellingen die anders verloren zouden gaan.

  • Test niet om te testen:Door allerlei tools zoals Optimizely en VWO is een AB-test lanceren snel gebeurd. Daarin schuilt ook het gevaar om te gaan testen enkel om te testen, zegt Tim Stewart.

    Als je test, start je vanuit een bepaald probleem dat je hebt vastgesteld en een hypothese om dit op te lossen. Zonder deze achtergrond leer je nagenoeg niets bij.

    Om problemen vast te stellen, ga je niet op je gevoel af. Je start met onderzoek zegt Els Aerts van AGConsult. Analyseer je analytics, gebruik heatmapping, bevraag je bezoeker en doe gebruikerstesten. Jorden Lentze haalt ook je klantendienst aan als een bron van klantenfeedback. Op die manier weet je concreet waar de problemen zitten en wat je moet aanpakken.

  • Tip: goeie plek om een enquête te tonen is op je bedankpagina, net na een conversie.

Email Marketing

E-mailcampagnes met een mailserver die veilig is voor jouw klanten. Spam protectie en controle door de beste hosting partij van Vlaanderen. Samen met Frederik kunnen we dit aan!

Lees verder

Voorkom dat je e-mails als spam worden gemarkeerd

Volg deze algemene richtlijnen

  • Verzend geen mail vanaf een onbestaand e-mail adres. Dit lijkt evident maar toch maken veel mensen nog fouten tegen deze regel. Indien het een contactformulier of ander (automatisch) systeem is dat de mail verzendt, laat het systeem dan een testbericht verzenden naar uzelf en controleer de afzender.
  • Als eerste stap moet je een SPF-record aanmaken voor jouw domeinnamen. Een SPF-record vertelt aan de mailboxen via welke mailservers jouw e-mails verzonden worden. Het is een soort tip aan de spamfilters om aan te geven welke mails legitiem zijn en welke niet.
  • Verzend je een nieuwsbrief? Dan moet er een optie zijn om zich uit te schrijven – de header van de e-mail zou een item moeten bevatten dat list-unsubscribe heet. Zie http://www.list-unsubscribe.com/ voor meer informatie over dit onderwerp.
  • Zorg voor een goed evenwicht tussen tekst en afbeeldingen. Dat is omdat spammers vaak een techniek gebruiken om spamfilters die op woorden reageren te omzeilen: zij zenden één afbeelding, die alle tekst bevat. Zorg er dus voor dat je meer dan één afbeelding zendt en voldoende tekst – minstens tussen de 50 en 100 woorden.
  • Gebruik niet te veel witruimte. Gebruik meer gecondenseerde tekst bij het opstellen van jouw boodschap.
  • Markeer jouw mail niet als Hoge Prioriteit.
  • Zet het onderwerp niet VOLLEDIG IN HOOFDLETTERS.
  • Verzend geen mail vanaf een e-mail adres dat het jouwe niet is. De SPF van de domeinnaam zal je blokkeren.
  • Verzend in geen geval bulk mailings via de gedeelde mailserver van de Combell hosting cluster. Voor het verzenden van grote hoeveelheden mail bestaan aangepaste producten, contacteer ons voor meer informatie hieromtrent.

Enkele opmerkingen

  • Er kunnen verschillende redenen zijn waarom men je boodschap blokkeert.

  • Misschien ben jij het niet – maar zijn zij het!
    Denk eraan dat het niet enkel de afzender is die ervoor verantwoordelijk is dat een mail voorbij de spamfilters geraakt. Integendeel, het is vaak de ontvanger die beslist of de boodschap spam is of niet.
  • Misschien heb je wel een reputatie!
    Je bericht kan geweigerd worden omwille van de inhoud (bepaalde afbeeldingen, sommige trefwoorden, bepaalde code, of zelfs het gebruik van hoofdletters).
    Is je bericht in orde dan is het spamfilter van de ontvanger wellicht te streng.

    Wordt de boodschap echter onmiddellijk verwijderd bij ontvangst omdat het e-mailadres van de afzender op een zwarte lijst (blacklist) staat, dan is het aan de afzender om dit probleem te verhelpen. In deze gevallen is de afzender verantwoordelijk voor zijn reputatie.

× Chat met ons